Jag är en 35-årig kvinna från Skåne, jag arbetar som gymnasielärare i svenska och religionskunskap. En del av min tjänst arbetar jag som nätverksledare för kommunens svensklärare, där strävan är en likvärdighet i bedömning och innehåll. Jag brinner för mitt arbete, men lever för min familj, vars stora sportintresse har fått ge namn till bloggen.

måndag 15 mars 2010

Det blev en skolig dag

Var på jobbet, länge idag, ville skriva minnesanteckningarna från dagens studiedag, medan jag ännu var inne i den positiva känsla, som jag tyckte genomsyrade vår studiedag! Var därför inte hemma förrän kvart i sex, och halv sju skulle jag vara på en annan skola, mina barns, för möte. Då handlade det om samordningsmöte mellan lärare, föräldrar, elever och rektorer kring antimobbingprogrammet Olweus. Som alla sådana system, så låter det jättebra, sen får vi ju se hur det funkar! Det som känns positivt är att alla lärare och all annan personal är lika delsktiga och de är jättepositiva och entusiastiska, det tror jag är viktigare än vad modellen heter.

Nu funderar jag på morgondagens lektioner, eleverna i min tekniktvåa ska få ta del av gamla och nya testamentet genom berättelser som åskådliggörs genom Legogubbar, http://www.thebricktestament.com/, roligt hoppas jag!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar