Jag är en 35-årig kvinna från Skåne, jag arbetar som gymnasielärare i svenska och religionskunskap. En del av min tjänst arbetar jag som nätverksledare för kommunens svensklärare, där strävan är en likvärdighet i bedömning och innehåll. Jag brinner för mitt arbete, men lever för min familj, vars stora sportintresse har fått ge namn till bloggen.

torsdag 18 mars 2010

Lökigt & kvistigt

Nu luktar det faktiskt vår i luften, på riktigt! Det är inte bara inbillning längre, underbart:-) Idag har jag tagit in några kvistar och ställt in en vas, genast förstärks känslan. Ska nog köpa tulpaner på lök och några pärlhyacinter imorgon, för att få helgfint & vårfeeling utan att behöva städa alltför mycket.

Idag var en lugn dag på jobbet. Skrev respons på utkast till uppsatser, diskuterade arbetstidsfrågan med kollegor funderade på betyg till mina, alltså elevernas, projektarbete och lite annat småfix. Tror att jag är ganska klar med betygen, men det är lite svårare när det är process, snarare än en produkt som ska bedömas (skönt att jag har varit handledare åt samma guldeleever som jag beskrev igår ;-)

Nu raskar det mot helg, och snart är det dags för skidåkning, härligt! Trots intensiv vårlängtan ser jag fram emot det, det blir liksom inte vinter på samma sätt. Särskilt inte i April!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar